Duurzaam MVO

Wanneer je een goed doel wilt steunen en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemer (MVO) bent. Hoe leg je dan – met het oog op branding van een merk-identiteit – de juiste duurzame relatie?
Tegenwoordig willen veel ondernemingen hun steentje bijdragen aan een Maatschappelijk en verantwoord ondernemerschap. Wanneer je wilt dat jouw MVO acties zichtbaar worden voor de digitale buitenwereld dan is het verstandig om relevantie te vinden voor jouw dienst of product. Voor zoekmachines is relevantie namelijk altijd belangrijk.
Is jouw onderneming voornamelijk gericht op dienstverlening dan is het goed om een logisch verwantschap te vinden met het mens doel dat je wilt steunen. Deelname aan hartverwarmende acties die je waardevol vindt kun je delen via Sociale Media en laten verwijzen naar je website. Verstuur MVO gevoelens niet per flessenpost. Ga voor de vindbaarheid met zoekmachines en Sociale Media gericht te werk. Voor relaties staat service en dienstverlening op de eerte plaats en dat kun je met een MVO actie versterken. Met MVO kun je de sociale kant van je dienstverlening onderstrepen. Ook (nieuwe) relaties kun je met relevante MVO hartverwarmend raken.
Wanneer een onderneming product gericht is dan is het raadzaam om een bijdrage te leveren aan een verantwoord milieu. Zeker wanneer je verantwoordelijk bent voor het negatief belasten van het milieu is het aan te raden om je te richten op het opruimen, schoonmaken of terugdringen daarvan. Belangrijk is dat je voor de zoekmachine met jouw product een oorzakelijk verband weet te leggen voor het verbeteren van het milieu of Cradle to Cradle* weet te realiseren.

MVO bezig zijn of van MVO je core business maken wordt – nationaal en internationaal – steeds meer aan regels gebonden. Bij het maken van deze regels wordt gekeken naar verschillende aspecten en de maximale effectiviteit voor mens en milieu. MVO bezig zijn dient meer en meer feitelijk onderbouwd te worden en vooral effectief en betrouwbaar te zijn.
Wil je duurzaam en vindbaar MVO zijn zorg er dan voor dat jouw MVO acties relevant zijn voor jouw product of dienst. Wanneer product of dienst en MVO naar elkaar linken en vergelijkbare inhoud hebben is er sprake van relevantie. En deze relevantie wordt door zoekmachines bepaald aan de hand van: inhoud, titel, meta tags, alt-attribuut** en tekst. Uiteindelijk gaat het erom hoe je de wereld doorgeeft. En richting jouw relaties geldt een belangrijke regel: hou MVO acties geloofwaardig!
* ervoor zorgen dat grondstoffen volledig hergebruikt kunnen worden
** HTML-code waarin tekst wordt opgenomen die de afbeelding beschrijft